torsdag 31 december 2015

Julklappsgarnerna


Av mina kära föräldrar fick jag i julklapp ett presentkort på Yll och Tyll, vilket såklart genererade en omedelbar resa till butiken. Det är fantastiskt att gå runt där och veta att man har en peng att spendera, som inte måste vägas av mot samvetet och den snålt tilltagna garnbudgeten. Efter att ha dreglat lite över gradientgarnerna så valde jag ändå att bekanta mig med Rauma Finullsgarn, som jag aldrig har stickat med förut. Jag har storslagna planer på att provsticka en Delsbo-tröja i färgerna ovan. Får se om det fungerar när jag gör en provlapp senare i år.


Jag köpte även på mig fyra nystan Fabel för att göra coola randiga strumpor framöver. Också ett helt nytt garn för mig, men efter att ha tittat på många bilder av fina randiga strumpor så känner jag mig sugen på att ge mig på detta projekt. I synnerhet som jag bara har ett par stickade strumpor just nu och de använder jag varje dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar