onsdag 2 december 2015

Draghundar och galenskaper

Den galna hunden till höger är Loppan. Hon fick ingen guldstjärna i kanten efter den här turen om man säger så. 

Här kommer en fin bild på min sambo som precis har gett sig iväg med alla våra hundar ut på en dragrunda på ca 2 mil. Det skall tilläggas att han för 2 dagar sen gjorde en kalasvurpa, när han var ute och körde med allihopa. Bakom en krök stod en älg och alla blev minst sagt förvånade. Förutom hundarna som blev jätteglada och tog i för kung och fosterland.

Det hade förmodligen gått bra om inte kicken hade kört ner i en djup håla med geggamojja och helt sonika tvärstannat. Tvärstannade gjorde varken hundarna, älgen eller sambon som flög över styret lyckades skada ena tummen riktigt ordentligt. Kicken for iväg släpandes efter hundarna en 100 meter innan de fastande med linorna några tiotal meter in i skogen.

Med skadad tumme fick han samla ihop kickbiken och montera fast bakhjulet som också hade farit i luften när det tog stopp. Istället för att ringa på hjälp eller köra direkt hem fortsätter han köra, oförmögen att använda tummen och halvhängandes på kicken. Han körde på fram till rasthägnet, där vi brukar släppa hundarna på "after work", precis som han hade planerat att göra från början. Man kan bara konstatera att han måste vara ovanligt motståndskraftig mot smärta,. Och nu två dagar senare så är hans på´t igen. Han är helt galen. Men hundarna har kul, det är tydligen det enda som är viktigt. ;)

Men visst, det är ingen ofarlig sport vi ägnar oss åt, i synnerhet inte för mig som kör på MTB och dessutom sitter fast i den med protesen(jag saknar vänster underarm) och därmed inte kan komma av så lätt om det går åt pipsvängen.


Idag skrev jag tenta och nu tänker jag inte plugga något mer i år. Kroppen och huvudet är slut och jag måste vila upp mig. Så är det med det, hoppas bara allt löser sig till det bästa med det praktiska bara. Nu tänker jag bara fokusera på att vara ute med mina hundar och min sambo, hantverka och grejja och göra saker som är nyttiga för själen. Snart kommer fler roliga bilder och projekt, var så säker. :)


2 kommentarer:

  1. Mia! Jag njuter av att läsa din blogg! Inte för att kläderna egentligen intresserar mig men du skriver på ett sätt som gör det intressant att läsa! Ser fram emot mer att dina äventyr med hantverk, hundar o sambo (Kaj!) /EvaS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att höra Eva, det gör skrivandet så mycket roligare när jag vet att du uppskattar att läsa. :) Stor kram och jag saknar dig!

      Radera